torsdag den 15. august 2013

Det skal man IKKE!

........- altså bare starte vaskemaskinen som man plejer!


Glemte, at min camomille var med i maskinen.
Ville lige hurtigt starte maskinen med noget "købe"strik og lidt hjemmestrikkede sokker.

Vaskemiddel i - ind med tøjet - luk lågen - drej knappen til 30 grader - start!

Det plejer jo ikke at være noget problem, men mohair kan åbentbart ikke lider andet end koldtvandsvask!!!

Det er lidt lige som et brædt nu!!!!

Nå, men man har nu ferie endnu så ......

Fik hæklet en kant rundt i halskanten af min orange trøje.

Det hjalp gevaldigt. Nu bliver den hvor den skal, uden at glide ud over skuldrene hele tiden!
(Jeg strikker åbenbart alt for løst i rib. Også selvom det er med en mindre pind!)


8 kommentarer:

  1. Åh hvor ærgeligt, men sådan går det bare engang imellem. Du må lave en ny Camomille ved lejlighed.
    God løsning med den orange trøje. Den er bare så flot.
    Hvordan er pasformen i den garnblanding. Er det kun halskanten, der bliver for bred? Kan resten af trøjen holde faconen? - Jeg spørger fordi jeg overvejer en trøje i den garnkombination.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes pasformen er ok. Det er kun mine ribkanter, der er for løse.
      Men jeg har også kun haft trøjen vasket en enkel gang. Så må tiden vise om formen holder!
      (så vidt muligt, nøjes jeg med at "lufte" hjemmestrik)

      Slet
    2. Tusind tak for dit svar. Jeg vasker også kun sjældent, det er ikke nødvendigt at vaske hjemmestrik så ofte synes jeg.

      Slet
  2. Yf. Man ærgrer sig sådan, når man hive ødelagt strik ud af vaskemaskinen. Det er en pragtfuld orange farve du har brugt til trøjen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, øv.
      Men heldigvis er camomille et dejligt stykke strik, så jeg må hellere lave en ny snarest.

      Det er 2 lidt forskellige orange farver, der giver den skønne farve.

      Slet
  3. øv øv Jette :( ..ærgeligt med camomille ...
    God løsning med den orange strik ....
    hvis du strikker alt for løs rib så kunne du slå færre masker op og ta ud efter rib :)
    knus og fortsat go ferie

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ærgeligt. Men nu burde jeg have lært det!!!!!

      Næste gang jeg strikker efter denne opskrift ved jeg, at der skal startes med mindre masker. - Eller også kan man strikke ribben på til sidst?

      Tak og knus

      Slet
  4. Åh nej hvor ærgerligt med din camomille .. øv.
    kan du bruge resterne til noget ? en lille taske ?

    SvarSlet