søndag den 2. juni 2013

Færdig!

Så blev jeg færdig med Gemini!



(Det er da vist ikke lige det mest super billede, der er taget her. Men måtte ty til selvudløseren i kameraet!)

Strikket top-down.
Startet hulmønstret med p 3. Ca halvejs igennem mønstret skiftet til p 31/2.
Glatstrikket er på p 4.
Har taget 8 m ud under ærmet ved deling til ærmer og bol.
Ærmerne er strikket lidt længere end opskriften siger, og der er taget løbende 10 m ind på ærmet.

Garnet er Blackhill uld/silke i farven Indigo fra Garnudsalg.

Ribben er strikket 1 ret, 1 vrang på p 3. Men hver anden omgang er ret-masken strikket drejet ret.


Billederne er taget før vask, så jeg er lidt spændt på, hvordan den bliver når den er tør.
Skal også lige have vejet blusen.

2 kommentarer:

  1. hvor er den go Jette :)
    jeg er vild med farven :)
    knus

    SvarSlet
  2. Denne model har jeg også kik på. Din udgave er rigtig flot. Jeg har aldrig overvejet at lave den af uldgarn, men kan se, at den er rigtig flot i silkeuld, så måske skulle man ved lejlighed kaste sig over den.

    SvarSlet